مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1396 ساعت 09:252017-09-26اقتصادي

"سکته های ساکت" بی صدا می آیند


سالیانه قلب 17.

5 میلیون نفر در دنیا به دلیل ابتلا به بیماری های قلبی می ایستد؛ مشکلی که امروز جزو چهار عامل اصلی مرگ و میر در ایران قرار گرفته و رکورددار است؛ - به همین دلیل ایران متعهد شده که تا سال 2025 با اجرای برنامه هایی متعدد در زمینه پیشگیری از ابتلا به این بیماری، رقم مرگ ناشی از بیماری های قلبی را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، 80 درصد مرگ های مربوط به قلب و عروق در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد؛ کشورهایی که منابع حداقلی انسانی و مالی برای پرداختن به بار بیماری های قلبی را دارند.

فدراسیون جهانی قلب، شعار امسال روز جهانی این بیماری را " همه با هم برای قلب" انتخاب کرده است تا مانند هر سال توجه مردم را به سلامتی مهم ترین عضله بدن جلب کند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمینه بیماری های قلبی یادآوری می شود حوادث قلبی بدون نشانه است؛ عبارت "سکته ساکت" مربوط به مواردی است که بیمار از بیماری خود اطلاع ندارد.

دکتر مسعود قاسمی - رییس انجمن اتروز اسکلروز ایران در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه نداشتن نشانه بیماری قلبی، دلیل بر سلامت قلب نیست، اظهار کرد: در سکته های ساکت گروهی از بیماران که بخش زیادی از آنها را سالمندان تشکیل می دهند و کسانی که دیابت دارند، ممکن است با وجود تنگی رگ های قلب، متوجه علائم بیماری های یا احساس نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"سکته های ساکت" بی صدا می آیند

"سکته های ساکت" بی صدا می آیند